Miss Simple
D'Owner



Assalamualaikum and Hello ! The name is Nurul Syafiqa . Welcome to my Fanfiction . Just be who you are :)
Diary About Links

D'Stalker




D'Credits


Template by : Atirah Hayati
Image by : WeHeartit|Cute Secrets
Best view : Google Chrome



Bab 26

   Syafiqa hendak memulakan projeknya pada hari ini. Dia sudah menyinsing lengan bajunya hingga ke siku lalu membasuh kedua-dua tangannya. Ji Yong meninggalkan ruang tamu lalu menghampiri Syafiqa. "Awak nak buat sekarang ke?" "Taklah tahun depan", Syafiqa memulangkan paku buah keras. "Amboi, kenakan kita balik ye", ujar Ji Yong. Syafiqa hanya tersengih. Ji Yong sudah bersiap sedia untuk membantu Syafiqa membuat kuih raya.

   "Ok, kita akan mulakan dengan cornflakes madu ye", kata Syafiqa. "Yes, ma'am", balas Ji Yong bersungguh-sungguh. Syafiqa hanya tergelak kecil. Mereka pun memulakan acara memasakan. Sesekali, Syafiqa akan melihat buku resipi yang berada di sebelahnya. Ji Yong setia mematuhi segala arahan yang diberikan oleh Syafiqa. " Saya rasa kan cornflakes ni macam kurang manislah", ujar Syafiqa. Ji Yong berasa sedikit hairan. "Macam mana awak tahu benda tu kurang manis?" soal Ji Yong. 'Alamak ai, macam mana ni nak cakap?' desis hati Syafiqa. "Hah, macam mana awak tahu? Cuba jawab soalan saya ni hah", pinta Ji Yong setelah beberapa ketika Syafiqa mendiamkan diri. "Ooh, awak tak puasa eh?" sambungnya lagi.

   "Bukan macam tulah.. Alah susahlah saya nak cakap", balas Syafiqa. Syafiqa menaip papan kekuci di telefon lalu menunjukkannya kepada Ji Yong. "Ooh, barulah saya faham", Ji Yong bersuara. Wajah Syafiqa sudah merona kemerahan. Apalah hai mamat ni, orang tengah red flag ni..keluhnya. Setelah beberapa ketika, akhirnya siap jugalah cornflakes madu ni. Selesai meletakkan kuih tu ke dalam bekas, mereka pun mula menyediakan bahan-bahan untuk membuat kuih almond london pula. Syafiqa berasa kasihan pula apabila melihat kesungguhan Ji Yong membantunya padahal dia sedang berpuasa.

   "Awak pergilah rehat, ye? Kasihan pula saya tengok awak ni hah", suruh Syafiqa bernada perlahan. "Tak pelah lagi sikit je ni. Takkanlah saya nak biarkan awak buat semua ni sorang-sorang", balas Ji Yong. 'Alahai, romantiklah pula dia ni' puji Syafiqa di dalam hati. Mereka melepaskan lelah di kerusi setelah disiapkan segala kerja. Syafiqa mencapai handphonenya yang berada di kabinet. "Awak nak buat apa tu?" tanya Ji Yong. "Nak ambil gambar, pastu post kat facebook", jawabnya selamba. "Ambiklah gambar saya juga", pinta Ji Yong. "Tak naklah saya", tolak Syafiqa.

   "Kalau macam tu, jom selfie berdua", ujarnya lagi. "Lagilah saya tak nak", balas Syafiqa. "Please...", rayu Ji Yong sambil mengedip-ngedipkan matanya. 'Aku tak tahan betullah bila dia buat macam tu. Rasanya tak pelah kot. Bukannya aku nak post masuk facebook pun..' desisnya di dalam hati. "Hmm, yalah", Syafiqa memberikan persetujuan. Mereka berdua pun mengambil gambar selfie bersama-sama.

   Syafiqa melihat beberapa keping gambar yang telah diambil. Dia rasa macam nak tergelak pun ada. Kelakar betul muka si Ji Yong ni. Buat 'duck face' pula. "Kenapa pula awak tersengih-sengih ni. Tahulah awak tergoda melihat wajah saya ni", puji Ji Yong. 'Eh, apasallah mamat ni isi bakul angkat sendiri. Geram pula telinga aku mendengar' desis hati Syafiqa."Nanti awak hantar gambar tu kat saya tau. Saya nak buat kenang-kenangan. Akhirnya Syafiqa hanya mampu mendiamkan diri saja, makin dilayan makinlah dia melalut. Malas nak dengar dia punya celoteh tu. Dan hari tersebut berlalu dengan senyuman yang tidak lekang daripada Ji Yong.



0 message from u