Miss Simple
D'Owner



Assalamualaikum and Hello ! The name is Nurul Syafiqa . Welcome to my Fanfiction . Just be who you are :)
Diary About Links

D'Stalker




D'Credits


Template by : Atirah Hayati
Image by : WeHeartit|Cute Secrets
Best view : Google Chrome



Bab 23

   Syafiqa bangun pada pukul 4.00 pagi untuk memanaskan makanan yang berada di dalam peti sejuk. Siap semuanya, Syafiqa mencedok nasi lalu dimasukkan ke dalam pinggan. Tibalah masanya, untuk dia mengejutkan semua orang di dalam rumahya. "Nurin, Adawiyah, bangun!"jerit Syafiqa. Ibu Syafiqa pula mengejutkan Encik Zulkifli. Syafiqa melangkah ke ruang tamu pula. Syafiqa mengejutkan Shafiq dengan menggoyang-goyangkan tubuhnya. Syafiqa mendekati pula Ji Yong. "Ji Yong, bangunlah.. Bangun cepat. Nanti tak larat pula nak puasa. Bangunlah cepat!!", jerit Syafiqa di telinga Ji Yong. Sebenarnya, haritu Ji Yong ada berkata dengan Syafiqa untuk cuba berpuasa. Dan pada waktu ini, Syafiqa akan melaksanakan permintaan Ji Yong itu.

   Shafiq yang terdengar jeritan nyaring Syafiqa terus bangun dan menuju ke dapur. Manakala Ji Yong membalutkan semua tubuhnya dengan selimut. Oleh kerana berasa geram, Syafiqa menarik selimut Ji Yong sekuat hati. Ji Yong menggenggam kemas selimutnya dan menarik kembali selimut itu. Apalah sangat kudrat perempuan berbanding lelaki, akhirnya Syafiqa terjatuh di sebelah Ji Yong. Ji Yong hanya tersengih kecil lalu duduk memerhatikan gadis yang sedang merenung tajam ke arahnya. "Nampaknya, awak yang cuba nak menggoda saya ni", ujar Ji Yong lalu mengenyitkan matanya. Syafiqa hanya mendengus geram.

   Semua ahli keluarga sudah berada di meja makan. "Kenapa lambat sangat kamu berdua ni?" tanya ayah. "Syafiqa tu, dia tak nak bagi saya bangun", ujar Ji Yong. "Mana ada, dia menipu. Ayah percayalah cakap dia ni", balas Syafiqa menjegilkan mata ke rah Ji Yong. "Ayah memang percaya pada dia. Yun tu bukannya boleh tengok orang handsome sangat, nanti termimpi-mimpi", ujar ayah lalu tergelak. Ceh, kembang sudah mamat di sebelah ni digelar hensem. 'Tapi, memang betul pun dia handsome' bisik hati nakal Syafiqa. Selesai semuanya, Syafiqa menanti azan Subuh berkumandang dengan membaca novel. Kemudian, dia menunaikan solat Subuh dan melelapkan matanya di atas katil.

   Syafiqa bangun pada pukul 8.00 pagi. Dan harini merupakan hari pertama berpuasa bagi seluruh umat Islam. Syafiqa menjemur kain di ampaian,dia melipat kain yang diangkat dari ampaian semalam. Syafiqa melipat kain sambil menonton drama Korea. Syafiqa meletakkan kain yang sudah dilipat ke dalam bilik semua orang. Dia sekarang ingin memberikan baju Ji Yong yang sudah dilipat di dalam bilik Shafiq. Ji Yong menumpangkan barang-barangnya di dalam bilik Shafiq. Tadi, Shafiq ada berkata bahawa dia ingin bertemu dengan kawannya.

   Syafiqa yang menyangkakan di dalam bilik Shafiq itu tiada orang terus menerjah bilik itu. "Aaah!", jerit Ji Yong terkejut. Di hadapannya kelihatan seorang jejaka yang hanya memakai tuala di pinggangya sedang terkejut. Syafiqa yang baru tersedar terus melepaskan kain baju yang dipegang ke laintai. Ji Yong mendekati Syafiqa dengan pandangan mata yang sukar ditafsirkan. "Awak ni memang nakal kan", ujar Ji Yong perlahan. Syafiqa hanya mendongak memerhatikan rambut basah Ji Yong yang menitik mengenai mukanya. "Saya minta maaf, saya memang tak ada niat nak buat macam tu. Saya ingatkan tiada orang di dalam bilik. Tu yang saya terjah tu", jelas Syafiqa lalu menelan air liurnya. "Ya ke?" provok Ji Yong sengaja ingin mengusik Syafiqa. "Ya. Takkanlah saya nak bohong", jawab Syafiqa gugup.

   "Habistu, kenapa awak datang ke bilik saya ni?" tanya Ji Yong lalu mencari baju yang hendak dipakai di dalam bagasi. Baju-bajunya masih belum dikemaskan. "Saya datang ni, nak bagi baju awak", Syafiqa menyuakan tangannya. "Eh, mana baju tadi?" soal Syafiqa pelik. Ji Yong memuncungkan mulutnya menunjukkan ke lantai. "Alah.. Dah kena lipat semula", rungut Syafiqa sambil mengumpulkan baju-baju di lantai ingin kembali ke ruang tamu. "Nanti dulu, tak payah nak lipat kat ruang tamu, lipat je kat sini. Sambil-sambil itu awak tolong masukkan baju saya dalam bagasi tu ke dalam almari", perintah Ji Yong.

   "Ek, eleh sesuka hati je memerintah orang. Awak tu bukannya suami saya", balas Syafiqa berani. 'Memang saya akan menjadi suami awak suatu hari nanti' bisik hati Ji Yong. "Alah, dengarlah cakap orang. Degil betul", jawab Ji Yong. Syafiqa hanya menurut dan duduk di lantai sambil melipat kain. Ji Yong manyarung bajunya lalu memerhatikan cara duduk Syafiqa. "Kenapa awak duduk macam katak?" soal Ji Yong pelik. "Kenapa? Suka hati sayalah nak duduk macam mana. Sibuk je", jawab Syafiqa. Kemudian, Syafiqa mengemaskan baju-baju Ji Yong lalu dimasukkan ke dalam almari. 'Ceh... macam isteri mithali nampak' puji dirinya sendiri. Syafiqa ingin melangkah keluar kerana telah selesai tugasnya. Ji Yong berdehem. "Terima kasih banyak-banyak", jawab Ji Yong lalu tersenyum menampakkan eyesmilenya. Syafiqa terpana sekejap lalu menganggukkan kepalanya.
 

0 message from u