Miss Simple
D'Owner



Assalamualaikum and Hello ! The name is Nurul Syafiqa . Welcome to my Fanfiction . Just be who you are :)
Diary About Links

D'Stalker




D'Credits


Template by : Atirah Hayati
Image by : WeHeartit|Cute Secrets
Best view : Google Chrome



Bab 20

   Syafiqa memandang Prof Lee dengan bosan. Syafiqa hanya mendengar sepintas lalu penjelasannya dan tidak disavekan di dalam otaknya. Tangan kanan Syafiqa sibuk mencubit tangan kiri Sakinah. Syafiqa memang suka mencubit orang. Itu memang hobinya semenjak di sekolah menengah lagi. Sakinah je lah yang tahan dengan hobi pelik Syafiqa ini kerana dia memang tiada deria sakit di tangan. Sakinah meminta agar Syafiqa menghentikan perbuatannya. Syafiqa hanya menurut dan melihat Sakinah menulis sesuatu di tangan kirinya. Ini juga memang satu perangai pelik Sakinah. Dah ada kertas di depan mata tetapi masih menulis nota di tangan. Memang patutlah mereka ni berkawan kerana masing-masing mempunyai hobi yang pelik.

   Ji Yong hanya memerhatikan segala perbuatan Syafiqa dari jauh. Dia amat pelik dengan tingkah dua sahabat itu. Ji Yong memikirkan hubungannya dengan Syafiqa selama ini. Makin dibiarkan makin tidak bertegur sapa. Ji Yong mengaku yang perbuatannya yang dahulu hanya untuk melihat sama ada Syafiqa cemburu atau tidak melihat dirinya dengan perempuan lain. Dan hasilnya amat mengecewakan. Dan kini, Ji Yong berazam untuk mengambil hati Syafiqa dan rapat dengan gadis itu. Dia perlulah merendahkan egonya untuk mendapatkan Syafiqa sebelum lelaki lain mengisi hati gadis itu. Ji Yong tersedar daripada lamunannya apabila tiga orang gadis di hadapannya sudah menghilang.

   Ji Yong mencari mereka bertiga di cafeteria. Ji Yong tersenyum apabila ternampak Syafiqa yang sedang duduk di sebuah meja sambil membaca novel. 'Mungkin Saki dan Nani pergi beli makanan' desis hati Ji Yong. Kaki Ji Yong menyusun langkah dan melabuhkan punggung di hadapan Syafiqa. Syafiqa tidak sedar dengan kehadiran Ji Yong. Ji Yong hanya melihat Syafiqa mengerut-ngerutkan dahinya. "Bilalah dia nak kahwin awal", rungut Syafiqa. Syafiqa ni memang macam ni, objektifnya membaca novel adalah untuk mengetahui bila watak di dalam novel ni akan berkahwin. Ji Yong hanya tersenyum.

   "Best ke, novel ni?" tanya Ji Yong mengambil tahu. "Jalan cerita dia memang best", jawab Syafiqa khusyuk meneruskan pembacaannya. Setelah beberapa minit Ji Yong mendiamkan diri, kedengaran Syafiqa menjerit kegembiraan. "Yayy, dia dah kahwin!!! Ji Yong, dah kahwin!!!", jerit Syafiqa. Ji Yong semakin hairan dengan gadis ini. 'Bila masa pula aku kahwin ni?' desis hati Ji Yong. Syafiqa terdiam sejenak. 'Bila masa pula dia duduk kat sini?' tanya hati Syafiqa. "Kenapa awak dekat sini?" tanya Syafiqa kembali duduk. 'Dari tadi aku duduk sini, dia tak perasan pun' rungut hati Ji Yong. "Sebenarnya, saya nak minta maaf dengan awak?" pinta Ji Yong sambil menunjukkan muka kasihan.

   "Awak mana ada buat salah dengan saya", ujar Syafiqa tenang. "Habistu, kenapa awak tak tegur saya?" soal Ji Yong lagi. "Bila saya nak tegur awak, awak jeling saya. Tu yang saya ingat awak benci tengok saya tu.." jelas Syafiqa. 'Kenapa dengan minah ni, takkanlah dia lupa apa yang aku buat kat dia sebelum ni' ujar hati Ji Yong. 'Tak pelah. Aku akan gunakan peluang ni untuk memenangi hati dia balik' sambung hati Ji Yong lagi. Nani dan Saki kembali sambil meletakkan dulang berisi makanan di atas meja.

   "Lagi berapa minggu aje kita nak berpuasa. Rasa tak sabar pula. Yang paling best tu, pihak universiti kasi cuti sampai naik raya", ujar Saki memulakan perbualan. "Bolehlah kita balik Malaysia. Yayy!!!" jerit Nani sambil bertepuk-tampar dengan Syafiqa. Ji Yong mendengar celoteh tiga sahabat tu dengan gembira. Kadangkala kedengaran tawa mereka meletus. "Boleh tak, kalau saya nak ikut korang balik Malaysia. Saya nak tengok juga suasana di Malaysia. Pasti meriah terutamanya masa Hari Raya", ujar Ji Yong turut teruja. Masing-masing terdiam mendengar cadangan Ji Yong itu.

   "Kamu, biar benar?" Saki bertanya dengan loghat Indon yang dibuat-buat. Ji Yong mengangguk bagai burung belatuk. "Tengoklah macam mana", ujar Nani perlahan tidak mahu meberi harapan kepada Ji Yong.. 'Hello!! Kawan-kawan aku di Malaysia, aku akan bawa balik mamat Korea yang gantengggg' desis hati nakal Syafiqa. Mereka sambung berborak sambil makan.

   "Ayah!! Rindunya kat ayah, nanti puasa orang balik", terujanya Syafiqa dapat melepaskan rindunya kepada keluarga di telefon. Syafiqa ni memang anak manja ayahnya, memang patutlah dia ter'over' sikit. Syafiqa juga mengatakan bahawa dia akan bawa balik mamat Korea bersama, dan ayah bersetuju. Dengan syarat, Ji Yong perlu tidur di hotel, kerana kekurangan bilik di rumah. 'Hahahaha... Aku tidak mahu kongsi bilik dengan sesiapa pun walaupun adik beradikku sendiri. Ini kerana, sekiranya Ji Yong menginap di rumahku, pasti aku diminta berkongsi bilik dengan adik-adikku kerana bilik mereka didiami oleh abangku. Dan lagi satu sebab adalah Ji Yong bukan mahram aku' desis hati nakal Syafiqa.

   Saki dan Nani pula tidak mahu mengambil risiko dengan membawa balik lelaki kerana ditakuti ibu bapa mereka tersalah tafsir. Bagaimana dengan Sungjae dan Zelo? Mereka mahu dicampak ke mana? Itulah alasan yang diberikan oleh mereka berdua. Syafiqa hanya mengangguk bersetuju dengan alasan mereka. Syafiqa mendapat mesej daripada Ji Yong. 'Boleh tak saya ikut awak balik Malaysia? '. 'Boleh. 'Tak ada masalah', jawab Syafiqa. Ji Yong hanya tersenyum membaca mesej yang diterima.  

 

 

0 message from u